Nuance Partnership

PERSBERICHT

‘s-Hertogenbosch, 6 maart 2023 – Dynamics4Healthcare, dé Microsoft partner met hart voor de zorg, tekent partnercontract met Nuance, koploper op het gebied van spraakherkenningssoftware. Zorgspecialisten besparen tot wel 50% op hun documentatie tijd in Elektronische Patiënten Dossiers (EPD) door gebruik van het AI-adaptieve spraakherkenning en spraaknavigatiesysteem.

Dynamics4Healthcare biedt advisering en ondersteuning aan zorgorganisaties en -netwerken bij het behalen van hun strategische doelen en vergroten van productiviteit. De organisatie is bekend met de zorgprocessen en bedienen zorgorganisaties om uitwisseling van gezondheidszorggegevens tussen verschillende gezondheidssystemen mogelijk te maken. Zorgorganisaties werken op deze manier veiliger, slimmer en efficiënter met behulp van tools zoals Microsoft Azure en het Power Platform.

Nuance is onderdeel van Microsoft en heeft met Dragon Medical One een uniek spraakherkenning en spraakgestuurd navigatiesysteem ontwikkeld. De technologie maakt gebruik van onderliggende AI-algoritmes waardoor de nauwkeurigheid bijzonder hoog is. Het spraak gestuurd navigeren in het Elektronisch Patiënten Dossier leent zich bij uitstek om workflows te optimaliseren en levert bewezen tijdswinst op voor medisch personeel. Het zelflerende persoonsgebonden systeem is laagdrempelig in gebruik en resulteert in een verhoogde efficiëntie en productiviteit.

Nieuwsgierig naar de tijdswinst die deze oplossing uw organisatie kan opleveren? Neem voor meer informatie contact op middels het contactformulier of met zorgadviseur Tim Balsters via +31 6 42 23 31 05.

Functionaliteiten

Nuance heeft met Dragon Medical One de ‘best-in-class’ spraakherkenningstechnologie.

  • Spraakherkenning: spraak wordt omgezet naar tekst en direct verwerkt in het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) / Elektronisch Cliënten Dossier (ECD).
  • Spraaknavigatie: spraak gestuurd navigeren in het EPD/ECD. Alle handelingen die je in het EPD/ECD of op de computer met een toetenbordcombinatie kunt uitvoeren, kunnen ook middels spraak gerealiseerd worden. Met één spraakopdracht kunnen meerdere handelingen uitgevoerd worden.

Dragon Medical One (DMO) is een veilige, persoonlijke cloud gebaseerde spraakherkenning welke gebruik maakt van de nieuwste Deep Learning technieken en neurale-netwerktechnologieën (AI). Hierdoor is Dragon Medical One persoonsgebonden en voor 99% nauwkeurig, waardoor correcties veel minder vaak voorkomen. DMO bevat een medisch woordenboek en kan met EPD’s geïntegreerd worden.

Zorgverleners praten gemiddeld 3 maal sneller dan typen. Het intelligente spraakherkenningsyteem vermindert repetitief werk door middel van spraak en gaat aan de slag op basis van geïntegreerde opdrachten. Diverse taken kunnen geautomatiseerd worden zoals;
– Het navigeren in EPD’s
– Plaatsen van orders
– Ondertekenen van notities en opdrachten
– Opstellen van persoonlijke e-mails
– Navigeren in Microsoft Office-documenten
– Doorzoeken van het internet

Zorgprofessionals hebben altijd toegang tot Dragon Medical One of ze nu op kantoor, in het ziekenhuis, in de zorginstelling, thuis of in de auto zijn na een huisbezoek. Via hun smartphone kunnen ze snel en moeiteloos gegevens van cliënten in realtime vastleggen. Met Nuance PowerMic Mobile veranderen iOS- en Android-apparaten in een goed beveiligde draadloze microfoon voor dicteren en het uitspreken van opdrachten voor het EPD. De AI, deep learning en de algoritmes zorgen voor een hoge mate van accuraatheid zodat correcties nauwelijks nodig zijn.

Voordelen

  1. De accurate persoonsgebonden spraakherkenning, op basis van AI, heeft een ongeëvenaarde nauwkeurigheid tot 99%. Er is een automatische accent- en audiokalibratie, zonder stemprofieltraining ingebouwd.
  2. Met de geavanceerde spraaknavigatie functie zijn minder muisklikken nodig in het EPD. Met 1 spraakopdracht kunnen meerdere handelingen in het EPD uitgevoerd worden.
  3. De tekst wordt realtime verwerkt en zichtbaar in het EPD/ECD.
  4. Door aangepaste opdrachten/navigatie wordt de productiviteit verhoogd. Veel gebruikte teksten en informatie kunnen automatisch toegevoegd worden aan het dossier om herhaaldelijk invoeren van gegevens te voorkomen. Met automatische tekstblokken kan klinische inhoud gestandaardiseerd worden om de kwaliteit te verbeteren.
  5. De tool is gebruiksvriendelijk en overal beschikbaar, zoals in het ziekenhuis/instelling, thuis of in de auto na een huisbezoek.
  6. Specialisten werkend in beschermende kleding kunnen hun tijd efficiënter besteden op de OK, tijdens onderzoeken, bij medicatie bereidingen of bij patiënten in isolatie. 

Cloud

De spraakherkenningsoplossing Dragon Medical One in de cloud is gebruiksvriendelijk, intuïtief en is een veilige oplossing die wordt gehost op een Microsoft Azure-infrastructuur in Frankrijk. Microsoft Azure voldoet aan de regelgeving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en internationale normen waaronder ISO 27001: 2013. ISO 27017, ISO 27018. De software is altijd up-to-date.